Friday, July 16, 2010

Separuh JIwaKu Pergi

Sudah semggu jiwa aku kacau...sudah smggu kepala otak aku penat berfikir...sudah semggu hidup aku celaru...sudah semggu aku x keruan....kerunsingan ini memenatkan aku..apa lg ujian dan cubaan yg harus aku tempuh...apa yg ssh sgt bila berbicara soal perasaan..apa yg ssh sgt utk setia? apa yg ssh sgt utk menghargai?? apa yg ssh sgt utk saling mempercayai?? bila keseorgan segala persoalan ni menerjah benak fikiran aku...menguasai pemikiran aku...seolah2 merasuk kewarasan aku...


Cinta menuntut KESETIAAN kedua2 belah pihak

Cinta menuntut KEPERCAYAAN kedua2 belah pihak

Cinta menuntut KEIKHLASAN kedua2 belah pihak

Cinta menuntut KOMITMEN kedua2 belah pihak

Cinta menuntut PENGORBANAN kedua2 belah pihak


Bukan cinta jika KESETIAAN hanya sebelah pihak

Bukan cinta jika KEPERCAYAAN hanya sebelah pihak

Bukan cinta jika KEIKHLASAN hanya sebelah pihak

Bukan cinta jika KOMITMEN hanya sebelah pihak

Bukan cinta jika PENGORBANAN hanya sebelah pihak


Cinta terlalu suci

Cinta terlalu agung

Cinta terlalu mulia utk dinodai

Cinta terlalu indah utk dilupakan

Cinta terlalu tinggi nilainya hgga x trnilai


Kesucian cinta tidak pernah luntur

Keagungan cinta sukar dimegertikan

Keluhuran cinta pada keazamannya

Kekuatan cinta pada pengertiannya


Aku yg bercinta

Aku yg dicinta

Aku yg menyinta

Aku yg menyintai

Aku yg menyyayangi

Aku yg disayangi

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Akhirnya aku yg dilukai

Akhirnya aku yg dikecewakan

Akhirnya aku yg menangis

Akhirnya aku yg bersendiri

Akhirnya aku yg kehilangan

Akhirnya aku yg terluka







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...