Friday, July 16, 2010

ASSALAMUALAIKUM

salam 1 malaysia..PEACE NO WAR..


hari nie cuaca agak redup..seredup hati aku...seredup wajahku..seredup perasaan ku..seredup pandanganku..aku tiba2 diterpa kemurungan dihambat kebosanan...dilingkari kegelisahan
knp?mngapa? dan apa? sukar utk ku terjemahkan...
jika diterjemahkn skalipon sukar utk ditafsirkan...
kerisauan...kesengalan...kegusaran...ketensenan...semuanya bercampur aduk...semuanya sebati....semuanya sukar dirungkaikan...
andai dapat ku laungkn akan ku pastikan 1 dunia mndgr suara ku....
mendgr launganku...mendengar suara hatiku...
tp bisakah aku???? mampukah aku???
ahhhhh apa yg hrs aku buat??? apa yg harus aku dahulukn???
KEHIDUPAN
 seolah2 merampas segalanya dari ku......
KEMAJUAN 
seolah2 menghambat aku memaksa aku mngejar arus kemodenan yg tidak selaras dgn populasi manusia didunia malahan di Malaysia jg sama!!!
 
KEGHAIRAHAN
manusia menginginkn kemewahan telah mncetuskn 1 bala yg mn yg miskin ditindas dan yg kaya diagungkan....(Ini amat Melampau)
 
KEGEMBIRAAN
yg dikecapi hnya sementara krn diragut dgn kejam oleh segelintir manusia durjana yg tiada perasaan perikemanusiaan....
KESEDIHAN
tergambar jelas dimata dunia..hanya kesedihan yg akan diwarisi generasi kelak
KEBENCANAAN
mengapa ianya terjadi? apa puncanya? fikirlah ingatlah bhw ALLAH sedang mghukum kita.....ALLAH sudah marah dgn kelalaian dan kealpaan hambanyanya yg tidak tahu bersyukur yg suka berpoya-poya
 
KECINTAAN
sayangilah diri anda...cintailah Yang Maha Kuasa....hormatilah sesama manusia..kasihi sesama saudara
 
KEINSAFAN
kenali diri anda...kenali asal usul anda....insafi diri anda.....bangunlah dari kejahilan..sedarlah dari kehinaan......
 
KESYUKURAN
berterima kasih pada Sang Pencipta...Berterima kasih sesama manusia.....berkongsi nikmat yg ada...
 
INSYAALLAH AMAN DUNIA TANPA SENGKETA...


 
Graphics


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...