Saturday, October 23, 2010

Segalanya ketentuan Tuhan.

10.45 PM - AKU DAN DIRIKU BERSOAL JAWAB.


Alhamdulillah....syukur Ya Allah....hari ini hdp aku "berjalan" dgn smpurna.....  im really hapy with my new life now.....without.........InsyaAllah aku kn ttp trsnym....(^_^)

Cuma kadang2 aku trpk apa yg akan jd pd aku di ms dpn? nmn x mmpu utk aku bygkn....tapi aku yakin sememangnya Allah tlh "menjnjikn" 1 kehidupan yg bahagia bt aku nnt....nmn bilakh msnya? tidak akan aku penat utk menanti tibanya saat itu..kerna aku yakin kebahagiaan itu adalah HAK MILIK aku bersama org2 yg aku syg..
Aku x prnh berbhg bl hati aku mnyatakn yg aku syg n mnyygi bila hati meluahkn yg aku cinta dan mnyintai.....ikhlas demi Allah,aku btl2 syg.....nmn adakalanya ksh & syg aku itu x lyk bt org itu... disaat jari aku melakarkn n3 ini hati aku tiba2 dipagut kerinduan nmn dgn pantas ku usir kerinduan itu spy cepat2 berlalu...pergilah wahai kerinduan..jgn sesekali "kau" mendekatiku......tidak kumampu utk mnghalangmu tapi aku kn berusaha utk mghalaumu......NYAH KAU DARI HIDUPKU!!!!!!!!!!

aku th Ya Allah hdp dan matiku adalah milikMu, sbg hambamu, pintaku Kau senangkanlah prjlnn hidupku sblm aku mngabadikn diriku bersamaMu nnt. 

enth knp disaat ini hati aku terasa amat sebak...jantungku seolah2 berdegup dgn perlahan skali
.terasa bagaikn airmataku ingin luruh mmbasahi pipiku... Ya Allah apakah yg hati ku rasakan disaat ini? sesgghnya aku sendiri x mngerti Ya Allah......hati ini terlalu degil.... x mampu utk kulawan kemahuan hatiku ini.....nmn xkn sesekali aku menuruti kemahuan hatiku ini.....fahamilah aku wahai hati..fahamilah prsn tuanmu ini....tidak terasakah kau akan kesedihanku? tidak terasakah kau akan laranya jiwa aku? tidak sedarkah kau akan kekosongan jiwa aku? tidak nampakkah kau akan garis kekecewaanku......tidak jelaskah dipandanganmu akan parut kelukaanku ini????? BUTAKAH KAU WAHAI HATI??????

PERGILAH WAHAI LARA........................JANGAN KAU MENDEKATIKU...TIDAK KUIZINKAN KAU MENGHAMPIRIKU APATAH LAGI MENYENTUH HATI DAN PERASAANKU.

usah bersimpati wahai hati....kerna bkn simpati yg aku mahu tp hny 1 pengertian darimu.....

Tidak kufahami mu wahai hati.....usahlah kau berterus-terusan mnyalahknku....bkn kehendakku akan apa yg berlaku........bkn keinginanku "menikmati" kesakitan ini......
kerna bukan ini yg kumahu...

Sedarlah wahai diri....bgnlah kau dari tidur lenamu.....bangkitlah kau mencari akan hala tujumu..... bukalah matamu wahai diri.....tajamkan akal fikiranmu kerna masih ade yg setia menanti mu..................tp bersediakah kau wahai diri? 

Celarunya fikiranku......ahhhhhhhhh...pergilah kau wahai celaru...syuhhhh syuhhhhh syuhhhh....pergilah kau....tidakkah kau kecian akan tuanmu ini? tidak kau kasihkah akan tuanmu ini? tidak kau cintakah akan tuanmu ini? tidak kau sygkah akan tuanmu ini? atau tidak kau hormatkah akan tuanmu ini????

Cinta yang matang itu, tidak buta dengan kesalahan dan kekurangan orang lain. Nampak, tetapi hati yang cinta akan berdoa dan berusaha untuk memperbaikinya. Kita terima seadanya. Dia hamba, kita juga hamba. Hamba itu lemah dan sentiasa bersalah. Pohonlah maaf, dan bersedia memaafkan.

7 comments:

Anonymous said...

tidak salah untuk merindui...kerana kata-kata org tua...ketika merindui seseorg itu...org itu juga turut sm merindui kita...jika tidak mampu untuk menanggung semua ini banyak berdoa dan dekatkan dri kepada YG ESA...kerana hanya-NYA yg selayknya kt rindui...

Anonymous said...

http://azlantaiping.blogspot.com/

LaraDyana said...

Anom : slm..akhirnya awk "menunjukkn" jua siapa awk sbnrnya. sy th slm ni awk sntiasa mngikuti prkmbgn hdp sy...utk apa dan mngapa hny awk yg mmpu mnjwb soaln sy....apakah tujuan dan apakh mksd niat awk sbnrnya? mf mksd sy merindui disini bkn brmkn sy merindui awk... mgkn jg sy merindui insan lain. apapun hnya ALLAH yg Maha Mengetahui isi hati sy... slm 1 kiblat dr sy.

iKhRam said...

Allah bg kita hati untuk berkasih syg.jd jgn tutup pintu hati untuk menyayangi org lain.dunia ni luas lg.lgpn bunga yg cantik, wangi dan terpelihara bukan hanya sekuntum kan?:) carila dgn niat yg btl.mesti Allah temukan kita dgn pilihan yg terbaik

LaraDyana said...

Salam...hai am..adik kak ni br nk komen blog aka ek...:)
tq atas komen yg mmbina.. tp kena ingt tau kak bkn merindui lelaki yg xth mghargai kak tp kak merindui insan yg bakal hadir dlm hdp kak yg th menilai n mghrgai kak.....bkn mcm si dia yg hny tahu menabur jnji dan bl senang mghilangkn diri...selfish...adik nnt jgn jd cm tu k......:) kak th adik akak ni baik..stdy rjn2 k..

DiEYaNa said...

salam...hmmmm..lain mcm jer bunyi en3 ni...huhuhuh..apa2 yg berlaku DIA lebih tahu apa yg DIA buat n pasti ada kegembiraannya nanti...yg penting skg sabar n terus bersabar dlm hadapi kehidupan ini..ujian n dugaan itu indah bila kita redha..insyaALLAH...ALLAH xzalim pd umatNYA..DIA hanya ingin menguji..insyALLAH,bila kite ikhlas nga sesorg,pasti DIA akn bg kite sesorg yg ikhlas jg utk trima kite seadanya...insyALLAH...aminnn.. :)

LaraDyana said...

Salam..yana tq yunk ats nsht yg mmbina....tp hny dyana je yg th n rs apa yg jd skrg ni...kelukaan ini bkn 1 penipuan....tp dyana yakin nga jnji ALLAH pd stp hambanya..tq...dun wory dyana ok..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...