Friday, October 15, 2010

jiwa kacau

Entah knp tiba2 je rs jiwa ade sedikit kacau..apa sbbnya aku sndiri x psti...apa yg aku th hati aku x tng..fikiran aku merewang2.....gelodak persn mula melanda...apakah petanda ni semua Ya Allah....apa lg ujian yg harus aku tempuh...

ermmm....knp bagaikn ssh utk aku mndpt ketngn....Ya Allah,Kau bantulah aku Ya Allah.....beriknlh aku ketenangan..damaiknlh hati aku Ya Allah....leraiknlh sgl kekusutan di fikiran aku Ya Allah....hilangknlh segala kngn yg x septtnya ku kenang Ya Allah....terasa sesak nfs ini Ya Allah, terasa lemah seluruh anggota badan... bantulah aku Ya Allah...hnya pada Engkau, aku memohon.

Hnya Engkau yg maha mngetahui apakah yg trbaik buat aku......dan hnya Engkau yg mngetahui apakah yg sedang mnganggu fikiranku...........lapangknlh dada dan fikiran aku Ya Allah.....

 Bukan ini yg aku harapkn dlm hdp aku Ya Allah....Kau tahu apa yg aku mahu...Kau tahu apa impianku...Kau tahu apa harapanku...Kau tahu Ya Allah.....smg hari2 yg bakal aku lalui penuh dgn hidayahMu Ya Allah.......

Aku th ini semua ujian dan dugaan dariMu...ujian yg akan mematangkan aku.......aku terima Ya Allah dan aku redha......nmn adakalanya aku tewas dgn prsn dgn gelodak yg melanda dijiwa..sebak sggh rasanya.....apakah aku tlh mnjadi hambaMu yg lemah...ya aku lemah Ya Allah....maka bangkitlah aku kembali Ya Allah...kerna masih jauh lg prjlnn hdp yg harus aku lalui....masih byk lg prkara yg perlu aku buat Ya Allah....masih terlalu byk lg tanggungjwb yg wajib aku laksanakan Ya Allah...

Hnya 1 pohonku padaMu...jangan pernah Kau lupakan aku Ya Allah dan aku juga tahu Kau x prnh melupakan aku...............tunjukknlah aku jln keluar dr segala kekusutan ini Ya Allah....hnya Engkau yg maha memahami apa yg trjadi...semua ini percaturan yg Kau caturkan buat aku Ya Allah.....bantulah aku, pimpinlah aku...............aku ingin berjalan dalam cahayaMu........berjalan menemuiMu Ya Allah.....ameen.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...