Tuesday, August 10, 2010

Selamat Berpuasa buat semua Yg Beragama Islam.

Salam 2 all

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak



"Hai orang-orang yang beriman,
diwajibkan atas kamu berpuasa
sebagaimana diwajibkan atas
orang-orang sebelum kamu agar
kamu bertakwa…". "
Al-Baqarah : 183

Perkataan Ramadhan berasal dari kata dasar ‘ra-mim-dal’, yang bererti “panas” atau “panas yang menyengat”. Perkataan ini berkembang sehingga ertinya membawa maksud “menjadi panas atau sangat panas”, atau diertikan juga sebagai “hampir membakar”. Oleh itu makna Ramadhan boleh diringkaskan sebagai waktu atau keadaan di mana seseorang merasa panas, mulut terasa kering dan tekak terasa haus disebabkan sedang berpuasa.

 Buat semua kawan2 blog yg aku sygi yg aku kasihi.....disini di kesempatan ini, dyana ingin mengucapkan Selamat Berpuasa, semoga seegala amalan kita diberkati Allah.......semoga puasa tahun ini memberi kita byk manfaat.....

Buat teman aku, diyana, dahlia, ruby, unie, liza,kak effa, kak ira  (my opismate) wei...selamat pose tau...  nnt ade rezeki kita buka pose sama2 k....syg korang.

 x lupa gak buat mmbr rumah aku...yana, along, ecah dan nas.....Selamat berpuasa tau.....sama2la kita bgn sahur nnt k....jgn lupa terawih tau....

 khas buat Noor diyana abd rahman...wei Tahniah cz ko da pregnant, x lm lg ko kn bergelar ibu dan aku jd auntie...thanks sudi kgsi kebahagiaan ko nga aku....ni rezeki ko tau....sempena bulan pose bulan baik ni...aku doakan yg terbaik buat ko, baby dan hubby ko.....ko jg diri baik2 tau...aku syg ko.


 Ma, abah, abg long, acik, kak cik dan adik su, dr jauh kak sampaikan salam ramadhan buat family disana...kak rindu semua. klu blh kak nk pose nga famly tp kak jauh kt sini.....kak doakan yg terbaik buat famly kita....AMIN


p/s : sama2lah kita menunai solat terawih.

7 comments:

LadyGaga said...

huhu...wei aku terharu siott... huhhu..cayg ko sgt...hihihi
Aku pon nk Cakap Selamat BerpOse Gak kat Ko..MoGa PoSE KiTE SEbULAN NI bERmAKNA N DIiSI DGN KETAkWaan & Diterima tAUbAT KITE oleh Allah..alMKlumla..kite ni xlari dengan Dose..lagi2 ko.Cepat mintk maap dgn aku.kikkikiiki...
Wei apepon Aku hargai sgt..ko Doa2kan la aku n baby aku cihAt ea..huBby aku xyah..CuKop aku doakn die jek.hehehhe.. tq muah

LaraDyana said...

Salam....wei ko x agak2...ko yg ptt minta maaf nga aku..wei baik ko siap2 duit ry utk aku k...ko da khwn aku blm so jgn x bg k..

aku jg brharpkn bnda yg sm cm ko aku..aku hrp Ramadhan kali ni akan dapat kita isi dgn segala amalan yg Diberkati ALLAH....

Aku kan doakn yg terbaik buat ko n baby ko...ye la aku x doakan hubby ko...pandai2la ko ....hahahaha

wei ko tc k..hati2.....

Cik Ruby said...

Selamat menyambut ramadhan mulia :) Semoga kita semua akan diberkati ^.^ insyaAllah ~

LaraDyana said...

Salam...hai Cik Ruby....Selamat Berpuasa...Marhaban ya ramadhan... semoga segala amal ibadat kita diterima ALLAH S.W.T...AMIN

Diari Hati Ini said...

selamat menyambut ramadhan...

syu said...

Selamat menyambut Ramadhan sahabatku...

LaraDyana said...

Diari Hati Ini : happy Ramadhan

Syu : Slmt Mnymbut Ramadhan Al Mubarak....marhaban ya ramadhan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...