Thursday, August 5, 2010

Assalamualaikum semua....

Alhamdulillah syukur pada Yang Maha Esa atas segala RahmatNYA...
semoga u all semo chat...

Pg tadi aku trm khbr gmbira dr teman rapat aku....aku happy sgt2 walaupon bkn aku empunya badan...jeng jeng jeng...tp aku xle nk bgth apakah berita itu....hik hik hik ...so korang tnggu k.....

actually xdak apa yg aku nok story....sekadar ingin meluahkn rasa hati aku...

2 3 ari ni aku dok asyik lyn lg jiwang je...mklmla ambo ni jns jiwo sikit...

Sempena Bulan Ramadhan yg bakal tiba ni...aku da tukar da time msk kijo...skrg aku WP1...mknanya aku msk opis kol 7.30 n kelik kol 4.30...(^_^)....dan skrg tiap2 pg aku mai opis nga kak wan, blk pon nga kak wan..thanks sgt2 kak cz tumpangkn dyana....dyana doakn kak n baby always chat k....

sejak sbln yg lalu aku mula cntct blk nga mmbr lama aku...da brthn gak km lost cntct...dl dia prnh jd org penting dlm hdp aku....ms aku kecewa, dia sll bg aku smgt bg aku sokongan bg aku dorongan...sll nasihatkan aku...aku bersyukur dapat teman cm dia...bg aku, dia baik....

teman aku ni llki....kami da dekat 7 thn rsnya x jmpa...tp alhmdlh km still cntct....skrg teman aku ni diuji dgn ujian yg sama cm aku....aku fhm prsn dia cz aku jg rasa apa yg dia rs....aku klu blh xnk ada org rs apa yg aku rs....pts cinta dlm erti kata dicurangi amat mnyakitkan..klu x kuat iman blh gila beb.....

rsnya x perlu aku sebut nm dia disini...awk, sbg kwn sy xnk awk bersedih, sy xnk awk mnderita hnya kerana seorg pmpn....hny krn seorg pmpn yg x th x reti x pandai mghargai cinta awk....sy xnk awk jadi lemah..sy xnk awk musnah...please wake up....apapun jadi life must go on...

sy syg awk cz awk kwn sy....sy syg awk cz awk saudara seagama sebangsa dgn sy...dan sy syg awk cz awk teman dan sahabat sy....sy xnk awk sia2kn hidup awk....klu awk perlukan sy, awk blh kol sy..awk blh msj sy...sbg kwn sbg teman sbg sahabat, sy always ade utk awk....

Sy x mmpu nk tlg awk...sy hnya mmpu mnjadi pendengar..sy hnya mampu bg nasihat..sy hnya mmpu bg smngt..sy hny mmpu bg sokongan je pd awk...selebihnya trpulang pada diri awk...sbg insan, sy syg awk.

trm ksh krn memuji sy bhw sy teman dan shbt awk yg plg baik...sy hny jlnkn tgjwb sy sebagai seorg sahabat pada awk...sy da rs apa yg awk rs..sy da lalui apa yg awk sedang lalui....sy harap awk terima apa yg jadi ni dgn redha....terima knytn dia bkn jodoh awk...lepaskn dia....

Sy th awk tabah..cm skrg awk kecewa awk sedih awk marah dan awk rs trhina....tp ini semua hny smentara...akan ada sinar kebahagiaan yg akan muncul utk awk...sy percy ALLAH da aturkan yg terbaik buat awk...


Aku minta kpd ALLAH setangkai bunga segar, DIA beri kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu, diberi ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa...Namun kemudian, kaktus itu berbungga.. indah sekali... Dan ulat itupun menjadi kupu-kupu yg cantik....itulah jalan ALLAH, Indah pada masaNYA. ALLAH tidak memberi apa yg kita harapkan, tetapi DIA memberi apa yg kita perlukan...Kadang2 kita sedih, kecewa, terluka..tetapi jauh diatas sana segalanya DIA telah mengatur yg terbaik dalam kehidupan kita..


sy harap sgt awk akan kembali ceria kembali jalani hidup seperti sediakala....ingat masih ramai yg mnyayangimu....walaupon dia bina mahligai dari airmatamu dari kehancuran hatimu, itu tidak bermakna awk sudah hilang segala2nya...sy harap awak tabah...perjlnn hidup awk masih panjang..masih byk dugaan dan halangan yg sedang menanti awk di hari yg mendatang...

sy tahu awk kuat....cuma awk perlukan waktu perlukan ruang utk awk pulihkan semngat awk...ingat ALLAH menguji awk kerana DIA syg awk dan awk adalah insan yg terpilih yg DIA pilih utk lalui utk rasai semua ni...sepatutnya awk bersyukur....semua ini akan mndekatkan awk denganNYA...yakinlah ada kebahagiaan yg sedang menanti awk...





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...