Friday, August 6, 2010

Hati dan Perasaan Seorang Lelaki

Salam 2 all.....

Entry khas buat sahabatku......

Mengalir airmata ku tatkala mendengar lirikan suaramu melontarkan suara dan luahan hatimu pada "INSAN" yg sudah mengewakanmu yg telah menghancur lebur kan perasaan jiwa ragamu...jujur wahai sahabatku, tidak aku mampu utk membendung airmata ku dr laju turun membasahi pipiku.....

Warkah yg kau lakarkan khas buat dia, seolah2 berjaya meruntunkan perasaan aku....
Ketika kau membaca warkah pilu itu, dapat ku bayangkan malah dapat ku rasa hatimu ketika itu...betapa sakitnya...betapa terhirisnya....betapa hibanya perasaan kau sahabat....

Aku membayangkan alangkah indahnya.....alangkah bahagianya jika lelaki yg sudah meninggalkan aku sepertimu....yg mnyayangi dan menyintaiku sebagaimana kau menyayangi dan menyintai dia.

Kelu lidahku, mati segala bicaraku, terhenti mindaku....Ya Allah, sahabatku ini...seorang lelaki yg  dikecewakan ini..yg ENGKAU turunkn ujian ini...sedang merintih Ya Allah...Luluh hatiku mendengar suaranya Ya Allah......

Hari ini, pada tarikh ini 06/08/10......aku tahu hatimu resah hatimu gundah hatimu menjerit.....aku tahu hatimu sakit...tapi kau harus redha sahabatku.....tarikh ini telah merengut segala kekuatanmu....hilang segala semangatmu....tapi aku yakin aku tahu wahai sahabatku...kau lelaki yg tabah..kau lelaki yang kuat.....walaupon mengalir airmatamu.....bukan bermakna kau lemah sahabat....ini ujian buatmu dari PENCIPTAMU.....

Walau sakit walau derita walau kecewa....aku xnk tgk kau musnah....aku yakin kau kan bangkit...skrg kau terlalu lemah...lemah dengan perasaan....lemah dalam kekecewaan......aku xnk tgk kau terus jatuh wahai sahabat....

aku yg mndengar suaramu membaca warkah derita itu...telinga aku yg menangkap setiap patah kata mu.....perasaan aku yg meratapi kelukaanmu....

Jgn kau terus biarkan dirimu dibuai kedukaan dihanyut gelora kekecewaan.....
kau harus lawan semua ni.....kau harus tentang gelodak perasaanmu....buang segala kedukaan...lontar segala kekecewaan...

Kau sahabatku...aku yakin dgnmu....aku percaya pada dirimu.....

jangan kau ratapi apa yg terjadi....Cintamu x pernah hilang....kasih syg dalam diri x pernah padam.....
DIA bukan insan yang bertuah untuk mendapat cintamu.....yakinlah PASANGAN HIDUPMU sedang menantimu.....hanya menanti waktu utk hadir dalam hidupmu....Percaturan hidup mu sudah dicatur oleh Yang Maha Esa.....dan sebagai hambaNYA, kau harus mainkan peranan mu.......akan sampai detik yg kau tunggu...

SEMOGA KAU TERUS TABAH SAHABATKU....



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...